Здравейте,
Лекар съм и преди две години се заех да правя кабинет индивидуална обща практика - тогава регистрирах ЕТ според закона и влязох в дълга процедура за преустройство/въвеждане в експлоатация на съответния кабинет, както и за получаване разрешително за дейност от регионалния център по здравеопазване. Получих заветните разрешителни едва декември 2007, като до този момент не съм имал дейност като ЕТ. Ще съм много благодарен, ако някой ми отговори - от кой момент възникват задълженията ми да се самоосигурявам като ЕТ/свободна професия - от момента на започване на дейност или от самото начало/преди две години/ при регистрацията на ЕТ? До този момент съм си внасял само здравните осигуровки/6.60 лв месечно/ - след като не съм имал дейност по независещи от мен причини, трябвало ли е да внасям и другите соц. вноски?
Искрено благодаря на отзовалите се с мнение!
- Дата и час: 27 Дек 2024, 11:10 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Въпрос самоосигуряване
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
4 мнения
• Страница 1 от 1
По принцип, когато започвате дейността. Подавали ли сте такава декларация?
Сега, като решите да започнете да работите ще трябва да я подадете във вашият клон на НАП.
За старите осигуровки - 6.60 са си добре. Не го мислете другото - за довнасяне и т.н.
Сега, като решите да започнете да работите ще трябва да я подадете във вашият клон на НАП.
За старите осигуровки - 6.60 са си добре. Не го мислете другото - за довнасяне и т.н.
- prnedev
- Активен потребител
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 29 Ное 2005, 23:12
- Местоположение: София/Велико Търново
z
Благодаря за отговора!
Не, не съм подавал съответната декларация за започване/прекъсване на дейност, както и не съм разкрил фирмени сметки/регистрирал касов апарат и т.н. - явно това ще ми предстои.
Има ли някаква давност/от момента на регистрация на фирмата/ за започване на дейност на ЕТ, съответно за подаване на горната декларация?
Поздрави!
Не, не съм подавал съответната декларация за започване/прекъсване на дейност, както и не съм разкрил фирмени сметки/регистрирал касов апарат и т.н. - явно това ще ми предстои.
Има ли някаква давност/от момента на регистрация на фирмата/ за започване на дейност на ЕТ, съответно за подаване на горната декларация?
Поздрави!
- z_m_p
- Нов потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 01 Ное 2007, 14:04
Имате задължение 7 дни от започване на дейността да подадете тази декларация. Малко разтегливо понятие е това "от започване на дейността", но общо взето, подредете си кабинета и заедно с регистрацията на касовия апарат пуснете и тази декларация. Иначе, ако правилно разбирам въпроса ви, няма някакво специално изискване кога точно да започнете дейност, след като сте се регистрирали като търговец.
Между друго, с тази хартийка не се изчерпват нещата Има и едни декларации за "администратор на лични данни", инспекция по труда, служба трудова медицина... може и да забравям нещо, но си има тичане. Възможно е да има и към вашия бранш нещо допълнително, за което не съм запознат.
Няма да е лошо да се обърнете към счетоводител и/или адвокат, запознати повече със стартирането на определен бизнес. Обикновено около поликлиниките има колеги, специализирали се към здравеопазването.
Между друго, с тази хартийка не се изчерпват нещата Има и едни декларации за "администратор на лични данни", инспекция по труда, служба трудова медицина... може и да забравям нещо, но си има тичане. Възможно е да има и към вашия бранш нещо допълнително, за което не съм запознат.
Няма да е лошо да се обърнете към счетоводител и/или адвокат, запознати повече със стартирането на определен бизнес. Обикновено около поликлиниките има колеги, специализирали се към здравеопазването.
- prnedev
- Активен потребител
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 29 Ное 2005, 23:12
- Местоположение: София/Велико Търново
4 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта