Незнам дали тук да задам въпрос, но след толкова мислене, четене и питане, ще Ви бъда благодарен и ако тук дадете мнение по този казус. Сигурно има доста хора в България като мен.
Аз съм ЕТ и съм под наем на имот - Платен Паркинг, на който собствениците са наследници на реституиран имот - общо към 30 лица. Преди време имаха разправии между тях и оттогава всеки започна да си взема наема, за което им издавах и отделни разписки за наем. С промените на ЗДДФЛ чл. 44 и 45, трябва да им удържам авансово данъка за да го внасям и да им издавам сметка за изплатени суми и служебна бележка. Не намерих обстойна информация за следното:
Мога ли, да издам сметката за изплатени суми, в която да изброя всичките собственици на имота и те най отдолу да се разпишят на нея, като приложа и Договора за наем, а служебните бележки да са на всеки собственик поотделно? Или трябва да издавам на всеки собственик поотделно сметка за изплатени суми и служебната бележка?
Много ще ви бъда благодарен за мнения.
- Дата и час: 26 Дек 2024, 09:05 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Авансов данък от наем
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
5 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Авансов данък от наем
Трябва да издадете на всеки собственик поотделно сметка за изплатени суми и служебни бележки (2 бр.)
- microfinance
- Потребител
- Мнения: 150
- Регистриран на: 21 Дек 2009, 17:19
- Местоположение: Пловдив
Re: Авансов данък от наем
На всеки отделно! Дано поне не ви вдигнат наема както правят повечето.
- fighter
- Потребител
- Мнения: 170
- Регистриран на: 09 Авг 2006, 17:46
- Местоположение: София
Re: Авансов данък от наем
ОК бая писане и печатане ще става .
Но имам и друго питане.
1. Мога ли да внеса данъка наведнъж за всичките собственици или трябва пак за всеки поотделно?
2. Мога ли да издавам Сметките за изплатени суми и служебната бележка на тримесечие или повече, защото по принцип повечето собственици идват на два, три месеца да си вземат наема, защото сумите им са малки и са извън района на имота и реално плащането на дохода става на три или повече месеца?
Благодаря за отговорите
Но имам и друго питане.
1. Мога ли да внеса данъка наведнъж за всичките собственици или трябва пак за всеки поотделно?
2. Мога ли да издавам Сметките за изплатени суми и служебната бележка на тримесечие или повече, защото по принцип повечето собственици идват на два, три месеца да си вземат наема, защото сумите им са малки и са извън района на имота и реално плащането на дохода става на три или повече месеца?
Благодаря за отговорите
- krist63
- Младши потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 07 Ное 2005, 16:03
Re: Авансов данък от наем
1. Да, с едно платежно.
2. Да, при условие, че подпишете анекс към договора за плащане на тримесечие (или друг период)...
2. Да, при условие, че подпишете анекс към договора за плащане на тримесечие (или друг период)...
- microfinance
- Потребител
- Мнения: 150
- Регистриран на: 21 Дек 2009, 17:19
- Местоположение: Пловдив
5 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта