навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Една легенда празнува юбилей с пазарна премиера на изключителния Volkswagen Golf GTI Clubsport 45

2021-03-01 0

Една легенда празнува юбилей с пазарна премиера на изключителния Volkswagen Golf GTI Clubsport 45

През лятото на 1976 година на пазара излиза GTI - спортен вариант на Volkswagen Golf с изключително динамични характеристики. По онова време никой в компанията не предполага, че Golf GTI ще се превърне в най-успешния в света компактен спортен автомобил, но в крайна сметка се случи точно това - от първоначално планираните 5000 екземпляра, обемът на производството на GTI към днешна дата надхвърля 2,3 милиона. Сега Volkswagen отбелязва 45-ия рожден ден на своя  емблематичен модел с юбилейния вариант GTI Clubsport 45 - изключително издание на Golf GTI Clubsport с мощност 221 кВт/300 к.с. Богатата гама от индивидуално оборудване още сега превръща Clubsport 45 в жива класика, която със сигурност ще заинтересува колекционерите. Предварителните продажби на пазарите в избрани европейски държави ще започнат на 1 март, като базовата цена на юбилейния вариант в Германия ще стартира от 47 790 евро.

Дори "стандартният" Golf GTI Clubsport се отличава значително в техническо отношение от класическия Golf GTI със своите изключителни характеристики, включващи двигател със система за принудително пълнене с турбокомпресор (TSI) и повишена с 55 к.с. максимална мощност и специален режим Special за използване на състезателни трасета. Акцентите във външното оформление на версията Clubsport включват по-големи предни въздушни отвори (осигуряващи по-интензивен поток от свеж въздух към TSI), специално проектиран спойлер в задната част на покрива, който гарантира по-добра обтекаемост и по-голяма аеродинамична сисла на притискане, както и отделно разработена спортна изпускателна система.

Clubsport 45 на свой ред предлага по-богата от когато и да било гама от индивидуално оборудване. Външният дизайн впечатлява с изключителното черно лаково покритие на покрива, съчетано с черен спойлер в задната част, напомнящи и отдаващи почит на рамкираното в черно задно стъкло на първия Golf GTI. Пакетът оборудване Race, който е неразделна част от юбилейния Golf GTI Clubsport 45 и се предлага ексклузивно само при него, включва 19-цолови алуминиеви джанти Scottsdale с черно гланцово лаково покритие и тънка декоративна ивица в Tornado Red по диаметъра. Пакетът Race включва също спортна изпускателна система и премахване на електронното ограничение на максималната скорост (максималната скорост на версията Clubsport е ограничена до 250 км/ч). Надписът върху праговете и добавеното към обозначението на модела върху задния капак число "45" засилват впечатлението за изключителност и динамика. Серията Clubsport 45 включва и матрична система IQ.Light на предните LED светлини с червената декоративна лента, която отдавна се е превърнала в характерна черта на всички версии на GTI.

Интериорът на юбилейния модел се отличава и с редица други класически и емблематични за GTI детайли като надписите GTI върху облегалките на първокласните спортни седалки отпред. Емблемата с числото "45" върху централната спица (на 6 часа) на свой ред добавя характерен акцент към оформлението на мултифункционалния спортен волан.

С новия Golf GTI Clubsport 45, Volkswagen добавя нова глава към славната хронология на спортните GTI версии – оригиналното издание на Golf GTI Clubsport дебютира през 2016 година, за да отбележи кръглата 40-годишнина от рождението на култовия спортен автомобил. Пионерът в серията Clubsport развиваше максимална мощност от 195 кВт (265 к.с.), а с функцията boost бе в състояние да осигури на пилота мощност от внушителните 213 кВт (290 к.с.) за кратък период от време. През същата година на пазара излезе и Golf GTI Clubsport S, при който максималната мощност достигна постоянно ниво от 228 кВт (310 к.с.), а през есента на 2020 година Volkswagen лансира и новия Golf GTI Clubsport – първият в историята GTI, оборудван стандартно с електромеханичен самоблокиращ диференциал на предния мост. Управлението на диференциала е в неразривна интелигентна връзка със системата Driving Dynamics Manager и предоставя изключително предимство по отношение на динамиката на пътя, което не липсва и при новия новия Clubsport 45.

за 53%  против 47%  1993 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 
rss
Посети форума