навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Бизнес

Как да работим по-модерно и продуктивно

2023-11-03 0

Как да работим по-модерно и продуктивно

Селекция на продукти, услуги и решения за бизнеса

Знаем, че очаквате с нетърпение есенната ни селекция от полезни инструменти за вашата работа, но този път сме особено горди. Най-вече с това, че тя съдържа абсолютно всичко необходимо да сте супер модерни и ефективни: от мишката до принтера, от лаптопа до раницата, от смартфона до софтуера за защита от кибератаки. Всичките ни предложения ще ви спечелят със своите супер характеристики, които ще направят работата ви не само продуктивна, но и доста приятна. А какво по-хубаво от това да ходим на работа с настроение в тази прекрасна и топла есен.





Microsoft Dynamics 365 Business Central – цялостен поглед към бизнеса

В условията на съвременния динамичен пазар, конкурентно предимство имат компаниите, които разполагат с цялостен поглед над всички направления от бизнеса си и могат да вземат светкавични решения и действия. Това е възможно с помощта на съвременните софтуери за бизнес управление (ERP), които обхващат всички ключови за компанията процеси като счетоводство и финанси, продажби, верига на доставките, производствени и складови дейности, маркетинг, управление на проекти и ред други. По този начин мениджмънта на всички нива има съвсем реална картина относно ключови показатели за състоянието и работата на бизнеса и може бързо да отговори на възникващи благоприятни възможности или външни заплахи.

Microsoft Dynamics 365 Business Central е едно от най-популярните ERP решение в световен мащаб, на което се доверяват стотици хиляди компании от различни сфери на дейност. Неговата богата функционалност, която лесно може да бъде адаптирана към спецификите на всеки отделен бизнес; достъпната цена и лесния за употреба интерфейс, приспособен към ролята на всеки потребител са сред основните причини, които превръщат Business Central в предпочитан избор на компаниите.

Фирма "Тим ВИЖЪН България" има над 20-годишен опит във внедряването на бизнес решенията Microsoft Dynamics и предлага цялостния спектър от услуги в тази връзка. Компанията предлага локализирана за българския пазар версия на Business Central, преведена на български език и изцяло съобразена с всички законодателните изисквания и добрите счетоводни практики в страната. В допълнение, компанията е разработила и ред спомагателни приложения, които разширяват възможностите на ERP системата, за да отговорят още по-добре на нуждите на бизнеса.

От сайта на компанията можете да научите повече за възможностите на Microsoft Dynamics 365 Business Central и да получите консултация как ERP решението може да помогне за оптимизирането на вашия бизнес.



Tableau превръща данните в гориво за бизнеса

При своята работа всеки бизнес генерира внушителни количества данни. Използвани по правилния начин, те могат да се превърнат в един от най-ценните му активи. Голяма част от организациите обаче все още се затрудняват да превърнат този ресурс в решения и действия и така пропускат множество ползи и благоприятни възможности. В такива случаи на помощ идват съвременните системи за анализ (Business Intelligence).

Tableau е аналитична платформа от ново поколение, която помага да трансформирате данните в лесни за възприемане графики и да разкриете тенденции и зависимости, които в противен случай често остават скрити. Tableau с лекота се свързва с множество различни източници на данни и позволява на всеки потребител да базира решенията и ежедневната си работа върху силата на данните. BI решението изцяло променя начина на работа с данните в бизнеса и позволява с един поглед да бъдат забелязани отклонения, заплахи и възможности, които мигновено да се превърнат в решения и действия. 

Благодарение на Tableau ръководството на компанията може да разполага във всеки момент с актуална и надеждна информация в реално време, въз основа на която да адаптира цялостната стратегия на компанията, така че тя уверено да плува в океана от възможности. Още по-хубаво е, че анализите са налични навсякъде, по всяко време и на всяко устройство.

"Тим ВИЖЪН България" има дългогодишен опит с внедряването на BI решението Tableau и цялостната трансформация на начина, по който бизнеса използва данните. Повече за възможностите на аналитичната платформа и ползите от нея можете да научите от сайта на "Тим ВИЖЪН България".





Microsoft 365 – модерно решение за модерния офис

За да функционира успешно на днешния динамичен пазар, бизнесът има нужда от много повече от стандартните офис приложения. Наложилите се като норма в последните години дистанционни и хибридни модели на работа изискат гъвкави решения, които са на разположение 365 дни в годината, позволяват по-ефективно управление на работното време и извеждат екипната работа на ново равнище. 

Microsoft 365 е създаден специално, за да направи това възможно.

Разработен, за да отговори на начина, по който работи бизнеса днес, Microsoft 365 включва всички стандартни офис приложения, използвани в ежедневната работа (Word, Excel, PowerPoint, Outlook и др.), допълнени с широк набор от интелигентни услуги, които повишават ефективността на работа, помагат за по-доброто и сигурно съхранение и споделяне на информация и пестят време. 

На разположение на бизнеса са приложения за комуникация вътре и извън дружеството (Microsoft Teams), платформи за споделяне на съдържание (Teams, Yammer), сигурно пространство за съхранение и управление на достъпа (OneDrive, SharePoint) и ред други.

Облачният характер на Microsoft 365 гарантира, че потребителите винаги разполагат с най-актуалната версия на приложенията, с които работят, а разнообразието от лицензионни планове дава възможност на всяка компания да избере подходящия за нейната дейност пакет. Моделът на лицензиране под наем от друга страна позволява на бизнесите гъвкаво да управляват и планират разходите си на месечна и годишна база.

Като партньор на Microsoft, фирма Тим ВИЖЪН България може да ви консултира при избора на офис решение, подходящо за нуждите на вашия бизнес. Повече за Microsoft 365 и предлаганите лицензионни планове можете да научите от сайта на компанията.






BeeDrive – малката крепост за вашите данни

Малката квадратна кутийка с черен цвят едва ли може да ви подскаже колко много функционалност се крие в това високотехнологично устройство. Synology BeeDrive предлага учудващо много за размерите и цената си.

Джаджата е замислена като хранилище за данни, което можете да вземете навсякъде със себе си. Имате на разположение 1 или 2TB капацитет и бърз USB-C интерфейс. Благодарение на умния софтуер можете не само да правите автоматични резервни копия на данните от вашия компютър, но и лесно да синхронизирате файловете между работното и домашното PC.

BeeDrive предлага и нещо много повече – можете безжично да прехвърлите снимките и видеата от смартфона, за да освободите памет за нови спомени. При това можете да го направите и отдалечено, докато BeeDrive е закачен за компютъра ви вкъщи или в хотелската стая.

Елегантният и здрав BeeDrive е чудесно решение да държите важните си файлове под ръка без нужда от връзка с Интернет и абонаментни такси за облачни услуги.





Защита и автономност със CyberPower UT850EG

Дори да не знаете какво е UPS, то ще ви е достатъчно да научите, че този тип устройства защитават техниката ви от пренапрежение и осигуряват възможност за работа при спиране на тока. А това е наистина безценно, когато трябва да запазите текущия проект или да останете във видео разговора с клиента.

CyberPower е един от лидерите на пазара на UPS продукти. Моделът UT850EG може да поеме товар до 425W, което е напълно достатъчно за десктоп компютър и да си осигурите така ценните минути автономност, докато електрозахранването бъде възстановено. Той може да бъде използван и за малък домашен сървър (NAS), както и да поддържа работата на Интернет рутера.

Продуктът работи тихо и има отлична енергийна ефективност като консумира само 3W мощност. За своята скромна цена CyberPower UT850EG предлага много стойност, защото осигурява на вашата техника оптимално захранване и защита.







DiskStation DS224+ е малък сървър за домашния и малък офис, който може всичко

Най-актуалният компактен модел от бизнес клас на пазарния лидер Synology е безкомпромисна машина. Въпреки скромните си размери, този мини сървър може да поеме до 32TB данни, които са надеждно защитени с най-съвременни хардуерни и софтуерни технологии. Можете лесно да го добавите към мрежата, просто като го свържете към LAN порта на рутера, след което ще получите цяла вселена от полезни приложения.

На практика можете да концентрирате всичките си файлове в NAS-а и да ги направите достъпни на много устройства, както и лесно да ги споделяте. Освен това на разположение са изключително гъвкави инструменти за създаване на резервни копия на важните файлове и дори на цели компютърни системи, така че винаги да имате решение за възстановяване при инцидент.

Synology DS224+ идва с много инструменти за бизнеса – от мейл клиент до отлично развита система за видеонаблюдение, така че само с едно устройство ще можете да покриете много аспекти на дейността и значително да улесните обмена и управлението на данни. А най-хубавото е, че няма да ви е нужен лиценз или месечен абонамент, за да използвате богатството от функции на този NAS.







EXPERT EVENTS – 15 години семинари в полза на бизнеса


EXPERT EVENTS
е водещ организатор на експертни семинари в България, фокусиран  върху провеждането на събития с богата практическа насоченост. Команията стартира през  2008 г. с мисия да познава експертните нужди на професионалистите в България, да следи всички релевантни промени в експертните сектори и да организира семинари, които решават проблеми и повишават стойността на организациите на нейните клиенти!

Годишно провежда над 100 обучения, с повече от 4000 участници.

EXPERT EVENTS подбира и работи с най-добрите лектори – признати експерти и професионалисти, с богат практически опит и силни умения за взаимодействие и работа с аудиторията на семинарите.

Специализира в провеждането на обучения в областите: Право, Законодателни промени, Мениджмънт, Корпоративни финанси, Обществени поръчки, Данъчно облагане. В програмите на семинарите е заложен практическия подход, разглеждането на множество казуси, дискусиите – лектор, участници и привеждането на примери от практиката.

Повече за предстоящите обучения на EXPERT EVENTS можете да научите тук.






Най-добрата периферия за професионалисти от серията MX на Logitech

Когато става дума за комфорт, продуктивност и качество, едва ли можете да вземете нещо по-добро от продуктите на Logitech от върховата серия за професионалисти MX. На тях разчитат творци, дизайнери, но и хора, които въвеждат много данни и часове наред навигират из екраните на ERP системите.

В актуалната гама на марката присъстват три топ продукта, с които просто няма да сбъркате: пълноразмерната мишка MX Master 3S, клавиатурата MX Keys S и компактната мишка MX Anywhere 3S. Обединяват ги няколко общи характеристики като дългия живот на батерията, безупречната безжична връзка и възможността за супер лесно и бързо превключване между три устройства. Не на последно място, благодарение на умния софтуер Logi Options+ можете лесно да задавате комбинации от команди, които да се изпълняват само с натискането на бутон и така да автоматизирате досадните, повтарящи се действия в приложенията.

MX Master 3S най-често е предпочитана от мъжете мишка с висока резолюция на сензора за прецизна работа дори с най-големите монитори. Тя има ергономична форма за десничари и две метални скрол колелца, с които можете да превъртате буквално стотици редове в секунда по хоризонтала и вертикала. Който е работил с безкрайни уеб страници и таблици веднага ще го оцени. 

Клавиатурата MX Keys S предлага безшумно, комфортно и точно писане, благодарение на специално оформените капачки на клавишите. Тя има интелигентна подсветка, която се включва още при доближаването на ръцете и може да се настройва като сила и продължителност. Върху нея ще намерите полезни бързи клавиши за включване и изключване на микрофона, за бързо въвеждане на емотикони и превръщане на глас в текст.

Компактната мишка MX Anywhere 3S отдавна е любима на много дами и е изключително удобен универсален инструмент за работа, където и да се намирате. Най-новата ѝ версия се отличава с тихи бутони и по-висока резолюция на сензора, който може да работи почти на всякаква повърхност, дори върху стъкло. Буквално ще забравите кога сте я зареждали последно, защото батерията може да осигури време за работа, надхвърлящо два месеца.

Повече информация за продукта тук.





TCL 40 NXTPAPER 5G предлага скорост за заетите професионалисти

Когато файловете стават все по-големи, а видеото е неразделна част от нашето ежедневие, е задължително да разполагаме с бърза Интернет връзка и достатъчен изчислителен капацитет в смартфона. TCL 40 NXTPAPER 5G предлага на професионалните потребители светкавична 5G връзка  и забележителен 6,6-инчов HD+ NXTPAPER дисплей, който осигурява водещ комфорт за очите. Благодарение на режима NXTPAPER UI и специалните качества на дисплея потребителите могат да се насладят на четене като от хартия в продължение на дълги часове, без това да натовари прекомерни очите им.

Паметта за съхранение е 256GB, а оперативната – 6GB, които могат да бъдат разширени с още 6GB виртуална памет автоматично. Така се осигурява гладка работа с няколко задачи и бързи реакции в мултимедийните приложения.

На задната страна на модела са поместени три камери – 50MP основна, 2MP сензор за дълбочина и 2MP макро. Интуитивният AI интерфейс на камерата лесно превръща всеки кадър в професионално изглеждащ. Много интересен е видео ефектът AI Colour Video, който задава черно-бели цветове на фона, за да може обектите в центъра да изпъкнат с ярки цветове.

Предната камера с резолюция 8MP обещава чудесни селфита, но и отлична картина по време на конферентни видео разговори.

Голямата батерия с капацитет 5000 mAh прави TCL 40 NXTPAPER 5G еднакво пригоден за работни задачи и за забавление. Което и да изберете, очите ви ще се чувстват отлично с иновативния NXPAPER дисплей.

Повече информация за продукта тук.






Едно притеснение по-малко с Acronis Cyber Protect Home Office


Няма как да не се съгласите, че живеем в сложни времена. Освен "обичайните" притеснения за икономически кризи, инфлация, стагнация на бизнеса, в полезрението ни вече са военни конфликти, пандемии, природни катаклизми и какви ли още не глобални неприятности.

Киберзаплахите също имат своя съществен принос в този коктейл от бедствия, а самото естество на глобалната мрежа за съжаление позволява те да бъдат инициирани от всяка точка на света.

За разлика от повечето процеси, които трудно подлежат на контрол, киберзаплахите до голяма степен могат да бъдат неутрализирани с верен подход и подходящи инструменти за защита. Такова всеобхватно решение ни предлагат от Acronis под формата на достъпния продукт Cyber Protect Home Office.

Той е комбинация от средства за създаване на резервни копия и защита в реално време. При това се настройва и управлява лесно и от крайни потребителите, които няма нужда да са експерти по сигурност, за да го използват.

С Acronis Cyber Protect Home Office на практика имате всеобхватна защита за вашите данни. От тривиалните случай на повреда във вашия компютър или кражба на лаптопа, до модерни кибератаки с цел присвояване на криптовалути или инсталиране на ransomware. Можете да съхранявате резервни копия на файлове или на целия си компютър заедно с профила за Office 365 на друго място или в облака на Acronis. Възстановяването при нужда е лесно и бързо, а системата се актуализира напълно самостоятелно.

Изберете един от трите плана на годишен абонамент и още днес защитете всички компютри в дома и офиса.






Новото мултифункционално устройство Brother MFC-L6910DN поема с лекота създаването и обработката на документи в офиса

Ако си мислите, че мултифункционалните устройства за печат и сканиране на документи в офиса отдавна са стигнали своя апогей на развитие, Brother с радост ще ви опровергае.

Чисто новата серия от лазерни принтери и мултифункционални устройства на компанията предлага по-високи параметри на работа, ново, оптимизирано потребителско преживяване и допълнителни функции за сигурност.

Топмоделът Brother MFC-L6910DN може на практика всичко, свързано с обработката и печата на документи – от сканирането, до споделянето им в облака. Скоростта на печат е повишена до 50 стр./мин., а на сканиране – до 100 изображения в минута, така че дори най-обемистите договори ще изчезнат за секунди в листоподаващото устройство. При това не е нужно да правите сложни гимнастики, за да ги сканирате двустранно, това се случва автоматично.

Моделът ще ви даде всички удобства на безжичната връзка – можете да печата и сканирате от всяко мобилно устройство и компютър, включително и директно от смартфона – няма как да е по-лесно.

Цветният тъч дисплей с диагонал 17,8 см предлага несравнимо удобство, когато трябва да направите настройка. При това само потребители с нужните права ще могат да получат заявките си за печат на принтера, което гарантира конфиденциалността на всички документи.

Помислено е и за изгодната цена на копие: Brother MFC-L6910DN може да работи с тонер касети за цели 25000 страници.







Acer TravelMate P6 – елегантен партньор в бизнеса

Този нов модел на Acer предлага максимално изчистен дизайн и тънък силует, които ще се харесат на много потребители. Подсветката на клавиатурата чудесно контрастира с изцяло черния корпус, а големият тъчпад и клавиатурата с широки клавиши допълват отличното впечатление за ергономичните му качества.

Натискането на бутона за включване веднага разкрива и най-очарователната характеристика на модела – неговия OLED дисплей с 2.8K резолюция и 100% покритие на цветовото пространство DCI-P3 – забележително постижение не само за преносим компютър.

Освен красив, магнезиево-алуминиевият корпус на Acer TravelMate P6 е и здрав – отговаря на военния стандарт за издръжливост MIL-STD810H. Това обаче не му пречи да е много лек – само 1,1 кг.

Под повърхността се крие солиден хардуер като процесори Intel Core i7 от 13-то поколение, бърза DDR5 памет и NVMe SSD, както и модерни възможности за безжична връзка. Към тях можем да добавим и опционалния 5G слот, където можете да поставите SIM карта за данни и да имате връзка навсякъде, без да зависите от Wi-Fi мрежи.

Сред интересните умни технологии, с които се отличава този ултрабук, са например възможността за самопочистване на охладителната система от прах и засичането на присъствието на потребителя пред екрана, който бива затъмнен, за да пречи на любопитни погледи да видят съдържанието. HDR Full HD камерата и микрофона, който филтрира околните шумове, със сигурност ще помогнат за провеждането на качествени видео разговори.

Acer вече предлага бизнес продуктите си под наем за различни периоди, което значително опростява осчетоводяването на материалните активи и води до лесна предсказуемост на оперативните разходи.

Повече информация за продукта тук.






Lenovo ThinkPad E16 - безупречен бизнес лаптоп на привлекателна цена

Без съмнение линията от преносими компютри ThinkPad на Lenovo е еталона за бизнес машини и един вид нарицателно за целия сегмент от лаптопи за усърдна работа.

Моделът ThinkPad E16 носи ДНК-то на своите легендарни предшественици, но е позициониран в по-достъпен ценови клас, което го прави още по-интересен. Външният вид безусловно следва дизайнерския език на всички ThinkPad модели, който е непроменен от поколения – делово черно, максимално опростена форма и широка, удобна клавиатура със специално оформени клавиши за приятно и точно писане. Тук са и отличителните особености на серията – бутоните в горната част на тъчпада и червената топчица за навигация на курсора в средата на клавиатурата. За радост на всички, работещи с цифри, е наличен и блок с цифрови клавиши.

Не е никаква изненада, че ThinkPad E16 има достатъчен брой от всички важни портове, които могат да ви потрябват: USB 2.0 тип A, USB-C 3.2 Gen 2 и Thunderbolt 4, порт за мрежов кабел RJ-45 и HDMI, както и жак за слушалки с микрофон. Така че няма нужда от допълнителни разходи за хъб и още тежест в чантата.

Хардуерът също е безкомпромисен – процесор Intel Core i7 от 13-то поколение, голям обем оперативна памет, която може да се разширява и бърз NVMe SSD за светкавично зареждане на операционната система и приложенията.

И макар моделът да е строго в бизнес сегмента, приятна изненада е използването на IPS дисплей с висока резолюция – 2560х1440 пиксела, 100% sRGB покритие и яркост от 400 нита, която ще позволи да го използвате и навън в слънчев ден.

Повече информация за продукта тук.





ThinkVision S27i-30 – удобството да работите на външен монитор

Надяваме се, че отдавна сте осъзнали, че продължителната работа на компютър може да се случва само на отделен монитор, който създава много по-добра ергономия и пази врата, кръста и очите ви от преумора и болки.

Можете да комбинирате вашия лаптоп Lenovo с модела ThinkVision S27i-30, който има IPS екран с 27-инчов диагонал и Full HD резолюция. Стабилната му стойка се отличава с плоска и широка база, върху която лесно ще оставите смартфона и други дребни предмети, както и с отвор за прокарване на кабелите с интересен червен акцент във вътрешността. Фирмите са изключително изчистени и мониторът изглежда делово и стилно, както отпред, така и отзад, така че спокойно може да бъде използват и във фронт офиси.

Акцент при този модел е защитата на очите, за която той е получил цял куп сертификати като Eyesafe® Certified 2.0, TÜV Rheinland® Eye Comfort Certification, TÜV Rheinland® Low Blue Light (Hardware Solution). С други думи дори продължителната работа с Lenovo ThinkVision S27i-30 не би трябвало да предизвиква главоболие или напрежение в очите. 

Функционалните характеристики на монитора напълно отговарят на съвременните стандарти. Той покрива 99% от цветовото пространство sRGB, което означава, че ще се радвате на точни цветове в широк набор от нюанси. Така че спокойно можете да разчитате на монитора за семпла обработка на изображения и видео.

Скрит коз на модела е по-високата му честота на опресняване от 100 Hz и времето за реакция от 4 ms, които ще ви радват с плавна графика, ако решите да пуснете някоя игра. В крайна сметка тези, които работят най-много, трябва и да се забавляват най-много.

Повече информация за продукта тук.







Комфорт и дискретност със Samsonite XBR 2.0 Laptop Backpack

Не всички хора искат да се отличават веднага в тълпата и именно за тях е дискетната раница за лаптоп Samsonite XBR 2.0 Laptop Backpack. Изчистеният дизайн изцяло в черно или тъмно синьо няма да привлича излишно внимание, но истинските качества на този модел са скрити от повърхностния поглед.

Освен удобни дръжки, раницата разполага с практична дръжка за носене с една ръка и система за закрепване на телескопичната дръжка на куфар за лесно транспортиране, когато пътувате с повече багаж. Наличен е външен джоб за малка бутилка, за да имате винаги вода под ръка.

Вътрешността е истинска радост за любителите на стриктния ред. Освен специален джоб за лаптоп с диагонал до 15,6", налице е отделно отделение за таблет до 10,5", както и цял набор от малки отделения за визитки, химикалка и т.н.

Раницата е снабдена и с екстра, позволяваща ви да прокарате кабели на устройства между различните отделения, за да можете да ги зареждате, докато те са на сигурно място.

Освен солидна и здрава външност с издръжливи ципове, Samsonite XBR 2.0 Laptop Backpack предлага и водоустойчиво покритие, така че можете да сте спокойни за ценните си вещи, независимо от времето.

Можете да поръчате тук.





Samsonite StackD Biz Laptop Backpack 15.6 е раница за лаптоп за любителите на свежия стил

Обзалагаме се, че тази раница за лаптоп ще ви грабне от пръв поглед със свежия си дизайн, особено ако предпочетете версия в два цветови нюанса. Тя разполага с един преден и един страничен джобове и ципове с големи дръжки за лесно намиране и разкопчаване. Презрамките могат да се настройват, а както сме свикнали при продуктите на Samsonite, можете лесно да наденете раницата на дръжката на куфара и да придвижвате само един багаж.

Освен че са екологични, материалите са специално обработени да не пропускат вода, за да имате допълнителна сигурност, ако времето внезапно се промени. 

Вътре можете да настаните лаптоп с екран до 15,6" и таблет, като има и самостоятелно отделение за документи.

Един от скритите трикове, които ще харесате у Samsonite StackD Biz Laptop Backpack 15.6, е наличието на интегриран USB порт. Към него можете да включите допълнителната батерия, която носите във вътрешността, за да можете лесно да свързвате произволно външно устройство, когато има нужда от презареждане. Така ще можете да продължите да използвате смартфона за навигация, докато вървите към следващата си цел.

Можете да поръчате тук.






"Сиела Сигнали" - Вашият надежден партньор за сигурно докладване на нарушения

"Сиела Сигнали" е иновативен и сигурен софтуер, създаден, за да помага в борбата с неправомерното поведение в корпоративния свят. Софтуерът дава възможност на служителите да сигнализират за корупция, злоупотреба с власт и дискриминация, преди тези проблеми да се превърнат в публични скандали, които могат да доведат до финансови и репутационни загуби, като същевременно спомага да се изпълнят всички изисквания на ЕК, които влизат в сила от 2024 година. Софтуерът е в съответствие с GDPR и всички регулаторни изисквания.

Продуктът съдържа детайлен регистър с информация за всяко докладвано нарушение. Този регистър включва данни за лицето, приело сигнала, датата на подаване на сигнала, засегнатите лица, обобщени данни за нарушението и връзката на сигнала с други сигнали.

Освен, че позволява на служителите да сигнализират за нарушения, софтуерът има опция да получават обратна връзка за предприетите действия и резултатите от проверките, като всички сигнали се предават през сигурен и абсолютно поверителен канал.

Повече информация за продукта тук.





за 66%  против 34%  837 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 
rss
Посети форума